Kennissenmanagement: doen we dat al (onbewust)?

Kennis (en kunde) is belangrijk. Maar nog belangrijker is kennissenmanagement. In 2005 verscheen er er een goed artikel hierover op het veelgelezen weblog Frankwatching:

“Het gaat steeds meer om het kennissenmanagement, dus niet zozeer om wat je kent maar meer om wie je kent. Daarbij is het goed je te realiseren dat je als medewerker in steeds meer teams tegelijkertijd opereert en dus deel uitmaakt van talloze communities die elk eigen managers hebben. Productmanagers, accountmanagers, servicemanagers, procesmanagers, projectmanagers, communitymanagers, regionale managers, HR-managers en ga zo maar door. We leven in een fysiek kantoor, maar tegelijkertijd in talloze virtuele kantoren. Als we het goed doen groeit, vloeit en bloeit de kennis.”

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s