KPC Groep: gratis advies?!

John van Dongen werkt bij KPC Groep, één van de drie landelijke onderwijsadviescentra (heet dat nog wel zo?). Hij is niet bang om kennis te delen via zijn weblog. Lees maar eens De onderwijsvooruitzichten door John van Dongen: Is kennis delen dom?

Ik heb ook een aantal PowerPoints geparkeerd op SlideShare. Je zou dus inderdaad kunnen zeggen dat ik de kennis die ik heb ingezet om die presentaties te maken nu gratis weggeef. Niet zo slim als je je brood verdient met advieswerk zou je denken.
Ik geloof echter dat het helemaal niet zo “dom”is als je in eerste instantie denkt. Laat ik maar eens mezelf als voorbeeld stellen.

Een gedachte over “KPC Groep: gratis advies?!

  1. Hallo,

    En…, wat vinden jullie eigenlijk over kennisdelen ? Wat is jullie standpunt als het gaat om het delen van kennis via Web 2’0 applicaties, als SlideShare, YouTube, Viddler enz.? Zo heeft de university of Berkley ( California) inmiddels meer dan 300 uur instructie video op YouTube geplaatst…
    Ik volg met belangstelling eventuele reacties…

    met vriendelijke groet,

    John van Dongen

Geef een reactie

