Intensivering van onderwijs: hoe doen we dat?

Enkele dagen geleden gevonden: een artikel in de Volkskrant met als titel Meer college, maar leren ho maar. Het artikel begint als volgt:

De Radboud Universiteit Nijmegen stak vorig jaar vijf miljoen euro in het intensiveren van het eerstejaarsonderwijs in de alfa- en de gammafaculteiten. Juist aan die faculteiten waren studierichtingen waarbij de studenten veel te weinig op de universiteit kwamen, en veel te weinig studeerden. (..)
Toch zijn de échte resultaten, gemeten in behaalde studiepunten, niet overtuigend. Op de vijf faculteiten die meedoen met de onderwijsintensivering nam het aantal behaalde studiepunten van de eerstejaars toe van gemiddeld 46,7 naar 48. Een toename van 2,8 procent, en dat valt weg in de foutenmarge.

Het is maar dat we het weten….

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s